tisdag, februari 21, 2006

Älskade säng

Men det är helt sjukt vad trött jag är jämt på kvällarna nu!



Klockan sju börjar jag snegla på klockan och känna att det verkligen vore väldigt skönt att bara krypa ner under täcket och läsa en stund och sedan somna.

Fast då läser jag i trettio sekunder och sen somnar jag på en gång, så jag vågar inte gå och lägga mig riktigt så tidigt.



Igår somnade jag klockan tio. Imorse klev jag upp 05.45. Till min stora glädje var det inte helt mörkt ute utan faktiskt var solen på väg upp! Och när jag gick hem med sonen från dagis så var det inte helt mörkt heller. Jag älskar när det blir ljust ute igen. Jag hatar, hatar, h a t a r det där kompakta mörkret som infaller mellan november och februari. Blä.



Jag måste skaffa mig fotoobjekt att träna på i studion på jobbet. Jag har lovat mig själv att fota mer egna projekt i studion på kvällstid, efter jobbet, men jag vet inte riktigt vem eller vad jag skall fota ännu.



Åkte förbi A häromdagen. De har köpt nytt hus och renoverat och byggt om hur mycket som helst. Det blev ursnyggt!

Vi pratade om bröllopet en massa. Jag frågade henne om hon ville vara min tärna. Det känns rätt eftersom hon är den jag ändå är närmast här i stan och som jag skrattar mest med. Dessutom är hon sonens gudmor så det passar ganska bra.



Appropå bröllopet så har vi ändrat planerna lite och jag har idag bokat om kyrka och festlokal. Bröllopet blir en torsdag istället och vi kommer att gifta oss i en annan kyrka än den vi bokade först eftersom det passar bättre med den festlokal vi helst av allt vill ha.



Nej. Nu skall jag sätta mig och se något trevligt på TV en stund och kolla om E ringer så vi kan prata mer om bröllop. Det är otroligt kul att känna någon annan som också skall gifta sig i sommar. Då känner jag mig inte riktigt lika mycket som en borderline bridezilla som bara pratar om bröllop hela jäkla tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar