fredag, juni 15, 2007

Fetto

Det blev att gå tillbaka till heltidssjukskrivning. Det gick bara inte annars.


Idag har jag varit till sjukgymnasten och igårkväll var jag på pilates på gymmet. Det kändes riktigt bra, så det blir till att gå på pilates två gånger i veckan hädanefter.


Tror att jag skall testa spinning... Jag har aldrig någonsin varit på spinning eftersom jag tycker att det verkar så meningslöst att cykla på stället tillsammans med en massa andra människor. Men jag kanske måste omvärdera och ge det en chans.


I övrigt så fortsätter jeansjakten. Jag har fortfarande inte lyckats hitta ett par som passar som jag dessutom inte ser ut som antingen en stoppad korv i, eller som en rejält överviktig amerikan med förkärlek för fula postorderjeans. Jag tror jag skall gå över och börja ha mumus snart. Som Homer.



I vilket fall så måste jag antingen gå ner i vikt eller börja acceptera läget som det är. Men jag tror mer på alternativ ett. Trots att jag och Homer fyller år på samma dag och börjar ha förvillande lik kroppsform så kan jag inte riktigt känna mig nöjd med att vara fet som han är.

Sedan gissar jag dessutom att jag garanterat blir bättre i ryggen om jag går ner i vikt.

Det är bara så jääääkla svårt när det finns så mycket gott att äta överallt.



2 kommentarer:

  1. Enligt min erfarenhet så är spinning ett jättebra sätt att gå ner i vikt, speciellt från början innan kroppen har vant sig vid den motionsformen. Och det är faktiskt inte så meningslöst som det låter, man cyklar på annat sätt än när man cyklar själv och har medtrafikanter att ta hänsyn till.

    Du, jag brukar inspireras av den här bloggen, den känns ungefär som att läsa en träningstidning för mammor:
    http://www.fitnessformammor.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Håller med - det finns såååå mycket gott att äta överallt... *ler* Det är ju hur svårt som helst att försöka hålla sig ifrån allt smaskens... *suckar*

    Kram

    SvaraRadera