lördag, juni 23, 2007

Love is in the air!

Storebror är kär.

Häromdagen kom han springandes med andan i halsen och med tindrande ögon och sa: "Mamma, vet du vad? E är kär i mig, och vi är ihop nu!!"

Han överlämnade en lapp till mig med silvertext "E "hjärta" F".


En av killarna på gatan hade rivit den i två delar och jag lovade att jag skulle tejpa ihop den igen. Senare på kvällen vid läggdags fick jag höra att jag inte behövde tejpa lappen för att E hade lovat att göra en ny lapp.
"Och mamma vet du, jag hoppas att hon skriver att hon älskar mig!"

Han är så stolt och så glad. Han har till och med fått sin första puss, och han har pussat tillbaka.
"Hon satte upp handen på kinden när jag skulle pussa henne, men jag hann!".


Gullunge.

4 kommentarer:

  1. Anonym03:06

    Vilken kille. Man bara smälter. Och minns hur det var.

    SvaraRadera
  2. Anonym13:06

    Gud så fin han är!

    SvaraRadera
  3. Å, det är ju underbart! Man får ju härliga flaschbacks till unga åren nu...

    SvaraRadera
  4. Första tjejen, gu vad sött!!

    SvaraRadera