lördag, september 08, 2007

En blomma

Jag glömde min mammas födelsedag, och kom på det tre dagar efteråt och insåg att hon till och med varit här och hälsat på utan att jag grattat henne.

Pinsamt.

Så jag åkte in till stan med båda yngsta barnen i släp för att köpa en fin blomma till henne, och fick börja med att byta bajsblöja eftersom Lillebror tyckte att det var en bra idé att bajsa på bussen. Jag som knappt byter blöjor hemma ens eftersom han spjärnar så mycket och jag har så ont i ryggen. Det var bara att bita i det sura äpplet och ta tag i saken inne på en offentlig toalett i stan medan Storebror satt och höll för näsan och gnällde om att det luktade så äckligt där inne.

Sen gick vi och köpte en fin orkidé med fin kruka för fyrahundra spänn på närmsta blomaffär och medan vi väntade på bussen hemåt så köpte vi varsin korv eftersom det var så sent och jag inte hunnit laga middag.

När korven var uppäten skulle jag bara slänga skräpet och såg då att det bara var en minut kvar tills bussen skulle gå så jag tog vagnen och Storebror och sprang. Vi hann precis och när bussen åkt 20 meter så slår det mig "HELVETE, BLOMMAN!!". Givetvis blev den kvar på parkbänken där vi suttit och ätit korv.

Det var bara att plinga avstigningsknappen, kliva av och börja springa tillbaka. På vägen ringde jag 118118 och bad dem koppla mig till Korvhuset där vi ätit. Jag förklarade situationen och de tog hand om blomman som, som tur var, stod kvar.

Så TACK till er på Korvgubben i centrum för att ni räddade min mammas försenade födelsedagspresent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar