måndag, september 24, 2007

En dag i mitt liv som mamma del 2

Det här med att vara impulsiv är tydligen ordet för dagen.


När storasyster kom hem efter att ha tillbringat helgen hos pappa kunde hon först inte hitta sin mp3-spelare (som är extremt viktig för henne just nu).

Efter lite letande dök den upp, instucken långt in under hennes bäddmadrass... med sladden till hörlurarna avklippt.


"Det var inte jag!" var storebror snabb att säga.

Men efter lite lirkande så fick vi ett halft erkännande och storasyster fick ett "förlåt".


Vid läggdags och sagoläsning passade jag på att påminna honom om det här med sladdar och hur farligt det kan vara, och vilken tur det var att det inte var en vanlig sladd som satt i väggen som han klippte i med saxen.

Men det var en olyckshändelse att sladden blev klippt! När jag kom in i hennes rum, så låg saxen öppen på hennes säng, med sladden mellan, och då råkade jag snubbla så att jag ramlade och kom åt saxen med armbågen så att sladden klipptes av.


Ja, fantasin är det inget fel på iallafall.

2 kommentarer:

  1. Hahaha, vilken bra förklaring. Konstigare saker har ju skett.

    Cia

    SvaraRadera
  2. hahaha, vilken klockren ursäkt!!!

    SvaraRadera