söndag, februari 17, 2008

Effektivt stopp på suget

Under tiden som Storebror lär sig Break dance passar jag på att smita in till mitt gym som lägligt nog ligger i byggnaden intill. 45 minuter break för sonen och 10 minuter cross trainer och lite axlar för mamman. Sen åker vi hem, lagom svettiga och glada båda två.

Hemma är Lillebror fortfarande febrig och hostig.

Innan Storebror och jag åker steker jag pannkakor och värmer en burk ärtsoppa, men tack vare Lillebrors fantastiska timing så hostar han så han kräks precis när jag satt i mig en pannkaka. Mitt pannkakssug tar sig inte förbi den incidenten, så no more calories för mig. D är i sin tur fantastiskt snabb och lyckas fånga upp det mesta av kaskaden i första bästa djuptallrik. Som förälder behöver man snabba reflexer ibland.

2 kommentarer:

  1. Ujujuj var just inne och såg dina tårtor - VERY imponerad. Jag gillar också att göra sånt (inte äta så mycket) men du är ju helproffsig.

    Där har du en talang att förvalta.

    Förresten, spana in dessa, en del fint/inspirerande eller hur?

    http://fancyflours.wordpress.com/

    SvaraRadera
  2. amanda: Tack! :-)

    Och tack för länken. Det är alltid kul med inspiration och se vad andra gör för fina saker. :-)

    SvaraRadera