tisdag, februari 19, 2008

Gnälliga grabbar

Men vilket skitvirus Lillebror har åkt på. Han har nu haft feber sedan i onsdags. Vi är alltså inne på sjätte dagen med febrigt gnälligt barn. Han äter knappt något ännu, bara gnäller om "Pingooo, Pingooo, Pingooooo!". Pingu är det enda som hjälper upp humöret på minibossen litegrann.

D gnäller också. "Jag vill spela innebandy!" upprepar han med jämna mellanrum. De har lunch-innebandy på jobbet på tisdagar och torsdagar och får han inte vara med på den så blir han stingslig.

Det verkar som att han saknar jobbet också. Varje gång jag sätter mig vid datorn så möts jag av Linux, och blir tvungen att boota om datorn. Det är irriterande, men han hävdar att det är priset jag får betala när jag är gift med en systemutvecklare.


Nu lämnar jag gnällspikarna hemma och drar jag iväg till sjukgymnasten och sen till gymet. Det är priset han får betala när han är gift med en som har diskbråck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar