onsdag, februari 27, 2008

Kalorier

Idag känns livet segt. Jag har så dåligt med energi och så har jag varit tokhungrig. Jag har ätit gröt till frukost, smörgås med ett ägg, skinka och en halv avocado till mellanmål, fullkornspasta med räkor och grönsaker till lunch och en banan, och sen har jag ätit ytterligare två bananer och ett äpple hittills. Ändå är jag jättehungrig nu igen. Middagen står som tur är i ugnen. Kycklinfilé med grönsaker och fullkornspasta för mig, jasminris istället för pasta till resten av familjen.

Ikväll blir det 30 min spinning och 30 min core. Hoppas jag har piggnat till tills dess.


Jag har tänkt på det här med maten och kalorier. Jag räknar ju inga kalorier alls nu, utan försöker fokusera på att äta nyttigt istället. Men jag undrar om jag inte borde räkna hur mycket jag får i mig egentligen, så att matintaget stämmer med träningsmängden. Just nu känns det som att jag lika gärna kan äta för lite som för mycket, eftersom jag inte alls har någon koll. Men bristen på energi borde ju tyda på att jag kanske behöver mer bränsle, eller åtminstone se över exakt vad jag äter så att jag får i mig rätt sorts mat som håller energin uppe.

3 kommentarer:

  1. Anonym20:21

    Usch - sådana dagar är jobbiga. Som att man inte har någon botten när det gäller mat. Jag har många sådana dagar.

    SvaraRadera
  2. kokobello: Ja det är jobbigt. Särskilt när man försöker gå ner i vikt, för då har då jag illafall någon slags mental spärr, och tänker att det kan väl inte vara möjligt att jag skall behöva äta riktigt såhär mycket!

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är bara bra, du förbränner ju massor när du vill äta hela tiden, det där sköter kroppen, du har kommit igång med träning och nu bränner kroppen på.
    Då är det bara tänka på att sätta rätt grejjer i magen...nyttig mat och frukt precis som du gör.

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera