fredag, februari 29, 2008

Träningspaus ett par dagar

Idag har jag andra vilodagen från träning på raken. Kors i taket!

Jag kände mig så krasslig igår, som att det var en rejäl förkylning på gång, men idag är det helt borta. Bestämde mig ändå för att ta en extra vilodag. Det kan ju behövas ibland.


Idag kommer svärmor hit och hjälper mig under eftermiddagen och kvällen. D är på kick-off med jobbet ända uppe i Kiruna. Som tur var bara över dagen.


Ute är det kallt och blåsigt. V är i Florida på semster (jag är inte ett DUGG avundsjuk. Nähädå.) i tre veckor så jag får inget träningssällskap från henne på ett tag.

Jag lägger allt mitt hopp på Milla. Nog för att jag är duktig på att åka och träna alldeles själv också, men det är så mycket roligare att träna tillsammans med någon annan. Vår nya grej är PSI (Power Strike Impact: en sorts boxningsklass), och det är sjukt jobbigt och tungt och vansinnigt kul! Det är första gången jag har varit med om träningspass då svetten verkligen rinner ner i ögonen i den mängd att det svider som tusan.

Det bästa är att min sjukgymnast var idel lovord efter att jag varit på PSI två dagar innan jag träffade henne. Hon tyckte att det var stor skillnad på hur mina ryggmuskler kändes. Vi pratade också om att det var viktigt att jag verkligen spänner magen på det passet för att stabilisera, och det som är så bra är att jag genom all pilates och styrketräning nu faktiskt har det där med att spänna magen alldeles automatiskt.

2 kommentarer:

  1. Anonym19:16

    Ha hopp om mig! Jag har ju ej barnen i veckan, så det blir inpuls så det ryker. Imonn kör vi PSI och på måndag kommer jag till gymmet ca 14.15 när jag slutat jobba. Sen kan det hända att det blir PSI även måndagkväll. OM jag har ork kvar. Tränade ju med Magnus idag och det var stenhårt, en massa nya maskiner som var jättebra. En kanongrej för magen och sen en massa rygg och axlar.

    Vi ses imonn!

    Kram Milla
    www.metrobloggen.se/camillaslivochlustar

    SvaraRadera
  2. Milla: Låter perfa!

    SvaraRadera