lördag, mars 01, 2008

Lördag

Två timmar på gymet idag. Cross trainer, rask promenad på löpbandet, alldeles tårögd eftersom jag tittade på när en bebis föddes på "Sjukhuset" på TV3, samtidigt.

Sen tog jag Storebror med mig in i Yogasalen där även boxningsäckarna står, och jag lät honom gå löss på en säck. Det var väldigt lyckad mamma-son-tid. Körde även igenom bröstmusklerna ordentligt med både fria vikter och maskiner. Ökade vikterna idag och det kändes bara bra.


Idag fick jag handgripligen uppleva vad uttrycket "som att leta efter en nål i en höstack" innebär. Storebror tappade en av sina sockar i bollhavet på gymet. Vi letade som blådårar båda två, och hittade en massa lego och andra leksaker, men ingen socka. Den är förlorad till botten av bollhavet.


Nu skall jag läsa Mio min Mio till Storebror, innan jag svidar om och går på fest ikväll. Det blir spiknyktert givetvis, men vid det här laget lärt har jag lärt mig att ha kul utan sprit. Det bästa är dessutom att jag slipper vara bakis imorgon, och slipper alla extra kalorier. Så det kan ju knappast bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar