lördag, mars 08, 2008

Söndag med borde-ångest

Sitter och bloggar i soffan samtidigt som jag ser på andra chansen från Kiruna.

Jag har inte riktigt kunnat smälta att Carola åkte ut. Helt otroligt. Jag trodde nog att det fanns så många Carolafans i det här landet att hon skulle sitta säkert. Men där ser man.


Idag har vi varit på isen i hamnen i stan, så att storebror fick åka lite skridskor. Det var kallt som tusan, men trevligt med frisk luft. Jag åkte och tränade efteråt. Körde lite kondition och rygg idag. Lugnt träningspass.


Vi åkte och hälsade på hos D:s moster efteråt. De har nyss renoverat sitt badrum och det var så jäkla fint. Ååhh. Jag vill också göra fint i våran bastu. De hade lejt hantverkare för att göra jobbet och nu är det färdigt. Jag önskar att vi också hade råd med hantverkare, som bara kunde susa in här och snickra klart alla våra projekt. Men nähädå, vi får kämpa själva, med lite hjälp av svärfar. Just nu känns det som att vi bara börjar och börjar en massa projekt utan att slutföra något ordentligt. Det gör mig tokig! Varför kan inte jag och D också ha energi som vissa andra i släkten som är som duracellkaniner med adhd!?

Istället kollar vi avundsjukt på andras slutförda projekt, suckar över allt vi borde göra, får ångest, och förtränger det hela med att se mer på TV.

Otroligt effektivt.

1 kommentar:

  1. FÅR INGET GJORT?! Det är ju bara att titta på inlägget nedanför så ser du att du får massor gjort! :-)

    Men jag förstår hur du menar. Vi är precis likadana, men börjar tänka att det är lika bra att gilla läget - jag kommer alltid att ha fler idéer än jag genomför.

    SvaraRadera