torsdag, mars 27, 2008

Underbara Henrik

Nyss hemkommen efter en helkväll utan barn med min man. (Och med helkväll menar jag nyktert hemma senast tio på kvällen för att avlösa barnvakten). Vi avslutade kvällen med god mat på Thaithai, men före det överraskade jag honom med biljetter till Henrik Schyfferts show "The 90s - ett försvarstal".

Det var helt otroligt jävla underbart fruktansvärt klockrent bra.

Jag fällde till och med några tårar i slutet för att jag blev så rörd.


Jag känner att jag måste skriva mer om den sen.

Men just nu är det sängdags eftersom vi skall upp tidigt imorgon och packa våra pinaler och styra kosan mot Umeå för att invadera min kära lillebrors hem över helgen. Mest ser jag fram emot att klappa magen på hans bättre hälft U, som snart har jäst klart mitt första brorsbarn. Jag har packat en gigantisk låda full med babygrejer till dem. (Hon får ärva allt jag inte längre behöver: bröstvårtskräm, amningsinlägg, pump och diverse nödvändiga prylar).


Men som sagt. Jag återkommer. Med mer hyllningar och analyser till varför Henrik Schyffert är så fantastisk. För det är han.


Här är en liten reminder från Henriks 90tal. Jag älskade verkligen Whale med Cia Berg och hennes knallröda läppstift och tandställning.


3 kommentarer:

  1. Åååååååå det är så roligt att läsa din blogg...
    Blir alltid påmind om kanon bra låter som fallit bort i mnnet.
    Jag älskade verkligen den här låten när den kom å spelade den jämt. Fattar inte att jag glömt bort den. Tyckte att Cia Berg var så cool med sin klänning å sina kängor.
    Känns som om jag måste få tag på biljetter till Henriks show.

    SvaraRadera
  2. en mammas: Det tycker jag absolut att du skall försöka göra. Det var värt varenda öre!!!!

    SvaraRadera
  3. Anonym20:14

    Kan inte mer än hålla med, jag var oxå där igår. Henrik är grym!!! Showen var skitbra, var där med min sambo. Minns inte när vi skrattat så gott ihop tillsammans sist. Hoppas att vi får se mer av Henrik snart! Och visst är det härligt att få göra ngt på tumanhand med sin älskade en kväll?!

    SvaraRadera