tisdag, mars 25, 2008

Rasta fläsket och köra säkert

Nu har jag tokpromenerat.

Tog Lillebror i vagnen och så gick vi till slalombacken där D och Storebror befann sig.

Vi kom fram när de skulle åka hem igen. Det tog ett tag med andra ord. Svettigt var det också.

En perfekt smygstart på kvällens träning eftersom jag bangade igår.

Orkade. Inte. träna.

Så nu måste jag åka och rasta fläsket.

Det känns som att jag har godishjärtan i armarna istället för muskler efters påskens frosserier. Så kan jag då rakt inte ha det.


På väg hem från backen i bilen åkte vi förbi en bilolycka. Ambulanser, polis och brandkår var på plats. Bilköer åt alla håll. I mitten en totalkvaddad silverfärgad bil av äldre modell, och i den verkade någon vara fastklämd.

Det är vid sådana tillfällen jag tänker på att jag är glad att vi har prioriterat att ha en säker bil. Att satsa på en lite nyare, visserligen lite dyrare men mycket säkrare bil är värt varenda krona i slutändan. Man vet aldrig om och när det smäller. Men om det gör det så vill jag åtminstone vara säker på att jag har gjort vad jag har kunnat för att vi skall klara oss så bra som möjligt.

Och för de som undrar så kör vi Saab.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar