onsdag, mars 19, 2008

Inga munkar för Ina


Jag börjar dagen som vanligt med en rejäl frukost.

Fiberhavregrynsgröt med krossade linfrön, pyttelite salt, osötad äppelmos och minimölk. Till det omelett på äggvita och lite gula.


Ute är det strålande solsken -6 grader och nysnö. Jag skall ta bussen in till gymet alldeles strax.

Jag undrar om det fortfarande är marknad i stan. Jag hoppas att det inte är det, för känner jag mig själv rätt så kommer det att bli ytterst plågsamt att gå förbi ståndet med varma munkar. Varma munkar är verkligen party i munnen för mig.

Men nej, så roligt tänker jag ändå inte ha.

Inte. Äta. Munkar.

Jag skall tänka på det där horribla fotot jag har sparat på mig själv från förra sommaren, där det väller ut valkar överallt. Mitt åhherregudjaghadeingenaningomattjagserutsomenstrandadval- foto. Jag skall tänka att munkar byggde den kroppen. Munkar, tårta och glass. Och kladdkaka. Inte att förglömma. Kladdkaka. Med grädde.

Om inte det funkar så vet jag inte vad.

3 kommentarer:

  1. Anonym11:13

    Ja munkar är jag också väldigt väldigt svag för!
    Tur att jag jobbar så att jag inte kan åka till stan *s*

    SvaraRadera
  2. Anonym14:04

    Hej Ina... hittade din blogg av en slump och jag har förstått att vikten är ett problem för dig...
    Jag vill bara tipsa om
    kolhydrater.ifokus.se för det har varit det som funkat bäst på mig... Jag har viktväktat och bantat och försökt käka enligt olika dieter...
    Hittills i år har jag gått ner 6½ kilo utan att direkt anstränga mig... :-D
    Annars är dina blogginlägg väldigt härliga och soom en frisk fläkt! Du verkar ha riktigt härliga ungar...
    Mvh Ulrica

    SvaraRadera
  3. anonym: Ja, Munkar är farligt goda!

    Ulrica: Tack för länken. Jag har testat köra LCHF diet i höstas och jag tyckte att det var ganska okej. Men jag tränar väldigt mycket så jag känner att jag behöver mer kolhydrater i min kost just nu, så nu äter jag kolhydrater också, men mest till frukost och lunch. Annars är min mat mest proteinbaserad. Mycket kyckling eller fisk med grönsaker och lite kolhydrater i form av fullkornsris eller fullkorspasta.
    Det funkar bra. Har gått ner -13 kg.

    SvaraRadera