måndag, mars 31, 2008

Barnmorskorna

Nu har jag äntligen tittat på Barnmorskorna som jag spelade in förra veckan.

Tårar från första minut till sista. Jajjamensan.

Att föda barn är en så fantastisk upplevelse att det inte riktigt går att beskriva.

Och man glömmer bort jättemycket fort efter att det är över.

Men att få se andras förlossningar. Att se andra nya bebisar och höra det där första knorrande ljudet de gör, då minns jag mina egna barn. Hur de låg hala, kletiga och varma mot mig sina första sekunder i livet utanför magen.

Då minns jag det där euforiska lyckoruset som finns där. Lyckan över att äntligen vara framme vid målet.


Jag kommer att sitta klistrad vid varenda avsnitt av Barnmorskorna.

Det är ett som är säkert.

3 kommentarer:

  1. Har inte sett det ännu, men måste definitivt kolla. Det är nämligen där på den förlossningen jag födde barn, och min barnmorska är med! Kommer bli mycket känslosamt att se tippar jag,

    SvaraRadera
  2. Leo föddes också på Huddinge. Det var kul att se programmet men vår barnmorska har inte skymtat förbi ännu iaf...

    SvaraRadera
  3. helena och e: Vad coolt att det är samma sjukhus där ni födde!
    :-)

    SvaraRadera