söndag, mars 02, 2008

Nödig

Jag skall aldrig mer tänka: "Jag orkar inte gå på toa här, jag åker hem istället". Visserligen hann jag hem igår från krogen utan att kissa på mig, men det var ingen trevlig upplevelse att köra hem. Jag var på vippen att svänga in vid vägkanten flera gånger bara för att få dra ner byxorna och slippa kissa på mig. Det kändes inte som att jag skulle kunna hålla mig hela vägen hem. När jag svängde in på vår gata så kan jag bara beskriva känslan som total smärta och skräck över att kissa ner skinnsätena på bilen. Det var inte roligt. Jag kunde knappt andas, och jag tror aldrig jag har använt knipövningar mer effektivt än i bilen på väg hem i natt.


Tidigare på dagen igår så åkte jag och Storebror och handlade på Kvantum. Väl där kände jag hur det bara vred om i magen. Panik. Jag fick fort förklara för sonen och ge honom i uppdrag att handla mjölk och sen sprang jag till toa.

Tio minuter senare hände samma sak. Jag tänkte att det kan bara inte vara sant! Det bara vred om i magen och det var inte kul att stå mitt på kvantum och vara så bajsnödig att man kallsvettas. Jaha. Samma procedur, ge sonen i uppdrag att köpa popcorn och läsk, och sen fick mamma springa till toa. Igen.

Givetvis var det upptaget. Och precis utanför toadörren stod en av mina gamla klasskompisar (en av de där coola tjejerna som aldrig umgicks med mig, så ocool som jag var) som nu jobbar där och för tillfället stod och torkade av glasfronten på en av diskarna. "Men hej, jaha jobbar du idag, hur är det med dig?". (Inte bajsa på dig, inte bajsa på dig). Att behöva så där och kallprata, med kallsvetten rinnandes, var inte hur jag hade föreställt mig att det skulle vara att träffa på henne igen. Jag bad inombords till högre makter om att toan skulle bli ledig snart.

Väl inne på toa ringer mobilen högt och gällt, mitt i allt. Jag rycker den åt mig, i tron om att det är D som ringer för att kolla varför det tar sådan tid. Det är det inte. Det är bestman från vårt bröllop som ringer och undrar hur det är.

"Eh.. hej... jo... jag är och...handlar på Kvantum".

Det var nästan sant iallafall.

1 kommentar:

  1. Anonym12:13

    Hugaligen - som laktosintolerant så får jag ju såna där "knip-sessioner" när jag ätit nåt olämpligt med mjölk i... och de kommer alltid på de mest olägliga tidpunkter!

    Samma det där med att vara kissnödig också - det är såååå hemskt att känna att "nu kissar jag snart ner mig, måååååste hålla mig en stund till så att jag hinner hem"

    Ha en fortsatt trevlig dag - förhoppningsvis utan knip ;-)
    Kram
    // Eva

    SvaraRadera