måndag, mars 03, 2008

När skall det gå över del 2?

Jaha igen. Jag betalade just räkningarna (sent, men för bövelen, vad gör man när man har ångest i flera dagar innan och knappt vågar sätta sig vid datorn för att man oroar sig för om man har råd att äta den här månaden?). Låt mig säga såhär: Det var ingen rolig upplevelse.


Nej. Jag tror jag skall fokusera tankarna på min träning lite mer istället. Idag är jag mör i armarna. Ökade vikterna och körde 8 reps x 4 set på varje övning. Totalt en timma bara biceps/triceps.
Ibland får jag verkligen en vansinnessvacka när det gäller att komma i mål med vikten. Det känns så gigantiskt långt bort när jag tänker på hur många kilo det är kvar och då blir det svårt att lägga energi i stunden här och nu. Då gäller det att ta ner sig själv på jorden lite igen och dra fram positiva målbilder. Det här med mental träning verkar vara lika viktigt som den rent fysiska biten. Det går mycket lättare att träna om jag ser mina mål framför mig och om jag tänker på den obekväma känslan i kroppen som något positivt. Det är först när det blir obekvämt som musklerna förändras och blir starkare, så jag ser riktigt snygga armar framför mig när det är tungt att styrketräna och musklerna darrar av ansträngning. Det hjälper mig att genomföra övningarna ordentligt.

Dessutom laddar jag in så mycket inspiration som jag bara kan när jag är hemma. Läser olika träningsbloggar och samlar på mig information och inspiration av både träning och recept. Tittar på Biggest Loser och tänker "kan de, så kan jag". Köper Fitness tidningen, och andra må bra tidningar som jag lusläser på toa vid minsta lilla pinkpaus. Och när det gäller målbilder, tjejen som är fitnessmodell i senste numret av Fitness magazine (på bilden) har exakt en sådan kropp som jag önskar mig. Vältränad, frisk, med snygga muskler. Och så blir jag lite ur form i tankarna igen. För "Vad vore väl en bal på slottet?". Det kanske inte är helt realistiskt även om det är bra att ha målbilder.


Sen gaskar jag upp mig, och tänker, att även om jag inte kan jobba mig till en kropp som tjejen på bilden, så hade det ju kunnat vara värre. Då tittar jag igen på Biggest Loser och får inspiration.

3 kommentarer:

  1. Anonym07:20

    Ina, jag var på gymmet igår! Fast inte på eftermiddagen utan mellan 21-22 på kvällen ;)
    Fick abstinens igårkväll *haha* det var skönt att träna den tiden, lugnt!

    Milla
    www.metrobloggen.se/camillaslivochlustar

    SvaraRadera
  2. Fasen va duktiga ni är, inspirerande!

    SvaraRadera
  3. Anonym11:59

    riktigt bra inlägg!! =) lycka till med allt!

    SvaraRadera