onsdag, mars 19, 2008

Afternoon from hell

Mer pannkakor till middag.

Jag har svinont i ryggen. D är sjuk och kan inte alls rodda med barnen, så jag har tvingats kämpa själv idag och det är åt helvete.

När jag väl lyckades ta mig hem med pojkarna så hade jag så ont att jag bara ville grina.

Vilken tur då att vi har en tonåring i huset som jag kunde ropa in som förstärkning.

Hon stekte pannkakor under protest.

Storebror 6 år ville också vara med. Han hade ingen större framgång. De var båda arga som bin och kunde inte låta bli att reta upp varandra hela tiden. Till råga på det tyckte Lillebror 1 år att det var ett utmärkt tillfälle att vara grinig och sur på.


Från köket hördes:

Storasyster: "SLUTA Storebror. Lägg av nu. Flytta stolen, du är i vägen! Du får INTE!"

Storebror: "Tänker jag inte alls. Sluta själv. JAG VILL OCKSÅ!. MAMMAAAA!"

Samtidigt brevid mig i soffan:

Lillebror: "UUuuääääääääääää!!"

Pappan: "Suck, Suck. Jag mår illa"

Jag: "Kan vi inte bara slänga in dem i ett rum och låta dem fightas klart. Jag orkar inte."


Det blev pannkakor tillslut. Men inga som jag åt.

Jag åt våfflor på dagis igår när det var öppet hus, så inga pannkakor för mig idag.

Familjen envisades med att jag skulle sitta med vid bordet iallafall.

Det var tortyr I tell you. Tortyr!

Pannkakor är min absoluta favoritmat. Ever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar