söndag, mars 09, 2008

Träningssöndag

Söndag och söndag, Goddag yxskaft. Det var ju faktiskt lördag igår!

Idag är det söndag däremot.

Har nyss kommit hem från middag hos svärfar och träning på gymet. Boxningspass= I love!

Milla var inte där idag, så jag fick stå mot en rätt så stor man. "Lycka till" sa han till mig innan passet började. Jag tänkte "shit, jag kommer att få backa hela vägen in i väggen", eftersom säcken som står på golvet flyttar sig lite om man inte slår exakt lika hårt.

Jag var lite mallig efter halva passet när vi fick flytta på säcken eftersom han hamnade in i hörnet och inte hade plats längre. "Du har ordentlig tyngd bakom slagen" sade han. Men jag tror nog mest att det beror på teknik och att jag kommer ihåg att spänna magmusklerna (pilates!). Roligt var det iallafall.


Imorse åkte dessutom jag och Storebror in och gick på familjespinning tillsammans. Det tyckte både han och jag var jättekul. Jag på en spinningcykel och han på en liten barnspinningcykel brevid mig. Sen cyklade vi järnet till Markoolio, lejonkungen och diverse schlager- och idollåtar. Det måste vi helt klart göra fler gånger.


Nu skall jag lägga mig i soffan och glo på Biggest Loser Australia. Det är "last chance training" och vägningsdax för deltagarna och det är mycket intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar