fredag, mars 21, 2008

Långfredag

Vi har haft en riktigt mysig långfredag.

Vi satt i soffan och såg film mitt på blanka eftermiddagen hela familjen. Vi såg E.T, och både D och jag fick lite åldersångest när vi insåg att filmen är 26 år gammal.
Jag är nämligen jämngammal med Drew Barrymore som i filmen var 7 år, och det känns verkligen inte som att det var över 20 år sedan vi såg filmen för första gången.

"Det känns mer som 16 år" sa D.

-"Du beter dig som att du bara är 16 ibland", svarade tonåringen i huset, suckande.



Spännande med E.T. "Han är faktiskt jättesnäll!"



Till påskmiddag åt vi Pad Thai.

Det innehåller både kyckling och ägg så det är väl påskigt nog.




Nu har vi precis lyckats lägga pojkarna. De var så sockerstinna på påskgodis att det nästan gällde livet emellanåt. Ett jäkla hoppande, springande och voltande på soffan var det. Våra arma föräldrahjärtan höll på att stanna flera gånger.

Tillslut fick vi plocka bort godiset från Storebror. Lillebror däremot hann få i sig hela sin dos av "godis". Han fick några russin och ett gäng cheeriosflingor i ett ägg. Perfekt för en ettåring.


Snart skall D och jag se film. Sist såg vi en rejäl western som heter 3:10 to Yuma.
Russel Crowe och Christian Bale i väpnad konflikt. Riktigt bra faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Ser väldigt gott ut! Vi åt det ofta, fast med räkor, under semestern. Saknar verkligen maten men försöker laga thaikäk så gott det går hemma...

    SvaraRadera
  2. Jennie: Det är hela familjens favoritmat!
    Men jag gör den inte riktigt lika ofta nu när jag kämpar med vikten. Det är ingen smalmat direkt.

    SvaraRadera