tisdag, mars 18, 2008

Snart blir det bra TV!

En av mina absoluta favoritserier i bokform kommer snart på TV.
HBO och Alan Ball (som gjorde Six feet under) gör TV-serie av Charlaine Harris vampyrböcker om Sookie Stackhouse. Böckerna är väldigt underhållande och spännande, men finns tyvärr bara på engelska än så länge. (Den första boken i serien heter "Dead until dark" för den som är intresserad).

Nu kommer de äntligen snart på TV! Serien heter "True Blood" och jag blev väldigt glatt överraskad när jag precis fick reda på att Alexander Skarsgård skall spela rollen som den 1000 år gamla vampyrvikingen Eric.

Anna Paquin (från X-men) spelar huvudrollen som Sookie.

Det här är helt klart årets mest efterlängtade TV-händelse för min del. Snart kommer den på svensk TV också. Konstigt vore det väl annars med tanke på Alan Balls tidigare produktioner och nu också Alexander Skarsgårds medverkan i serien. Så vitt jag vet så kommer den att visas på Canal+ som har ett treårigt avtal med HBO och visar alla deras serier och dokumentärer.


(Foto lånat från Expressens hemsida)

1 kommentar:

  1. Tack för tipset, låter ju jättebra. Har aldrig hört om detta förut.

    SvaraRadera