fredag, juli 11, 2008

Fru Borg

Med mp3-spelaren ständigt runt halsen och lurarna på öronen lyssnar jag fanatiskt på bok efter bok. Det är enda sättet att inte dö av tristess vid en sådan tidsödande sysselsättning som att måla om ett hus.
Maken klagar; "Det går aldrig att prata med dig nuförtiden. Varje gång säger du "Vänta, vänta, vänta! jag måste stänga av....Nu kan jag lyssna", innan man kan prata med dig. De där lurarna verkar ha växt fast vid öronen. Jag börjar tro att jag är gift med en Borg ur Star Trek".

Till mitt försvar kan jag säga att jag är helt inne i slutfasen av The Shining av Stephen King. Jag har sett filmen hur många gånger som helst, men boken har jag aldrig av någon anledning läst. Men nu lyssnar jag.
Och Jack Torrance is going crahaaazyyyyyyyy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar