torsdag, juli 10, 2008

Vila

Det har blivit väldigt lite tränande för mig den senaste månaden.
Jag bara tappade suget helt av någon anledning och sedan dess så är det mest promenader och lite pilates som gäller.
Jag skärper nog till mig snart gissar jag, men tills dess så tänker jag varken väga mig eller ha ångest. Jag har slitit som ett djur i gymet i åtta månader och det kanske är dags för lite välförtjänt semester för kroppen. Lite lagom vila med träning för att bibehålla statusen snarare än förbättra den.
Ibland behöver kroppen vila lite och det verkar vara nu för mig.

4 kommentarer:

  1. Anonym21:44

    Man ska lyssna på kroppen men vila inte för länge :)

    SvaraRadera
  2. leen: Nejdå. Jag har inga planer på att lägga träningen på hyllan. Jag har bara lite sommarlov. Tränar lagom med andra ord. Dagliga promenader, lite löpning och sånt.

    SvaraRadera
  3. Anonym10:08

    Btw så har jag bokat Pilates på söndag 18:30. Sist fick jag inte alls lika mycket träningsvärk i magen utan mest i rumpan. Det var en annan instruktör och andra övningar.

    SvaraRadera
  4. leen: Det blir ingen pilates för mig på söndag. D och jag har bröllopsdag så vi skall ut och äta och sånt istället.

    SvaraRadera