onsdag, juli 16, 2008

Maken klagade på att "Vi aldrig gör något. Snart har tre veckor av semestern gått och vi har bara varit hemma och jobbat på huset".
Så då bestämde vi oss för att göra något.
Slängde in ungarna i bilen och åkte till Förbandsmuseumet (hur stavas det egentligen?) och tittade med hänförd sexåring på svenska stridsflygplan genom tiderna. Det var en höjdare att få provsitta en halv viggen och förfasas över den portabla tandläkarborren som man trampade igång som en symaskin förr i tiden. *ryyyyys*.

Efter F21 åkte vi till stadsparken och tittade på barnteater och nyss kom svärmor förbi med mastig smörgåstårta. Och jag och maken som inte alls skulle äta tårtaslisk utan springa istället båda två. Jo tjena.
Det får bli imorgon istället.

Igår tränade vi styrke hemma båda två så jag är alldeles mör i kroppen. Jag kan inte räta ut armarna för jag har kosmisk träningsvärk i mina biceps.

Nu: Dags att greppa Roséflaskan och dra iväg till Milla på tjejfest. Fast jag är den enda tjejen som kommer solo, så jag vet inte hur mycket tjejfest det blir egentligen.

Förresten snubblade jag över någon snubbe på ICA som försökte kränga på mig en ny mobil. Jag som verkligen behöver en ny. Jag var sååååå nära att gå med på det hela. Men jag sansade mig i sista stund.
Nu känner jag att jag verkligen vill ha en ändå.
Fast jag vill ju ha en Iphoooooooone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar