fredag, juli 11, 2008

Var äter man godaste köttet i stan?

På söndag firar maken och jag tvåårig bröllopsdag och då tänker vi fira på tu man hand.
Ungarna är utackorderade till varsin far/morförälder och vi tänker käka något trevligt kött på någon trevlig restaurang, dricka vin, kanske gå på bio och sen tänker vi tillbringa en hel ostörd natt i våran äktenskapliga säng utan ungar i vare sig sovrummet eller i hela huset för den delen.

Frågan är då bara var man skall gå ut och äta?
Var serveras Luleås bästa köttbit i sommar?!

8 kommentarer:

  1. Anonym21:43

    Kött äter man inte öht :)

    SvaraRadera
  2. leen: Jodå. Det gör man visst det.
    Kött är gott.

    SvaraRadera
  3. Anonym09:46

    Kyrkbyns kök?
    Klubbviken?
    BBB?
    Cook's?

    SvaraRadera
  4. kyrkbyn har jag inte ätit på. Där har jag hört att det är god mat. Men det är lite väl avsides om man inte planerar att köra bil.
    Klubbviken ligger också lite väl långt bort.
    Cooks är stängt för sommaren. Men BBB är öppet.

    Frågan är om det finns andra pärlor?

    SvaraRadera
  5. Anonym11:38

    Finns St. Lawrence kvar? Där har jag iaf ätit några gånger och det var riktigt gott...

    SvaraRadera
  6. Sarah: Ingen aning. Där jag har aldrig ätit faktiskt. Skall kolla upp det. Stekhuset har stäng för ombyggnation iallafall.

    SvaraRadera
  7. Anonym22:56

    St Lawrence verkar ha stängt såg jag igår, tror det fanns en salladsbar där nu. På BBB åt jag igår och det var väl okej, fast först fick jag fel mat! :(

    SvaraRadera
  8. BBB har visst stängt på söndagar så då faller det bort.

    SvaraRadera