torsdag, juli 17, 2008

Tvååriga bröllopsdagen i bilder

Vi åt middag på Kyrkbyns kök & matsal. Renkalvsinnalår serverad med lättrökt auberginekompott, röstipotatisterrine, morellsmörsås och ankleverskum. Och en halv sparris var det visst också.

Fin restaurang och god mat. Jag drack ett glas vin till maten *kors i taket*.
Sen satt vi och dividerade hur man lämnar dricks när man betalar med kort. Tillslut frågade vi hur man gör så nu vet vi. Vi är alldeles för ovana vid fina middagar ute. När jag blir rik som en troll blir det ändring på det.

Kyrkan vi gifte oss i ligger alldeles nära restaurangen, så vi passade på att gå dit i finvädret och stå på kyrktrappan och tänka tillbaka på hur vi stod där två år tidigare och precis hade blivit man och fru.

Kyrktornet på Gammelstads kyrka.

3 kommentarer:

  1. Anonym10:23

    Vilken fin bröllopsdag ni hade!

    Maten såg god ut också. Och tänk - det VAR iaf en halv sparris på tallriken... *S* Ni hade ju kunnat få vara utan också ;-)

    SvaraRadera
  2. Mmmh, maten såg god ut.
    Förutom ankleverskummet, det ser ut som en tallkotte. (och så äter jag inte lever...)

    Jag visste inte att det fanns en fin restaurang där. Det kanske vi får kolla in någon gång.

    SvaraRadera
  3. catarina: "tallkotten" är den lättrökta auberginekompotten. Ankleverskummet var på potatisen. Fast jag vet inte om den gjode så stor skillnad. Det var väl mest fancy.

    SvaraRadera