onsdag, december 06, 2006

03:47

Äntligen sover han i sjalen. Ikväll har han varit ganska ledsen, men både igår och förrgår gick ganska bra (om man bortser från att han ändå inte somnade förrän efter 6 på morgonen!!). Överlag är det helt klart mindre skrikande nuförtiden även om minichefen protesterar och är missnöjd om vi inte bär på honom. Han ligger helst kloss mot mig hela tiden med ena bröstet i munnen, och nåde den som försöker flytta på honom, då får man passa sina öron.


Det har gått så långt att vi idag har varit till två butiker och allvarligt övervägt att köpa en svindyr batteridriven gunga/babysitter med olika hastigheter, ljus och olika havsljud. Än har vi inte tagit steget och verkligen köpt en, men tro mig när jag säger att det kliar i köpfingararna när yngsta familjemedlemmen hojtar mitt i natten och man verkligen inte orkar bära mer.






Men igår natt belönade han sin arma mamma med första riktiga leendet. Då spelade det inte så stor roll att jag var trött som en gnu och klockan var efter tre, det kändes verkligen som den bästa stunden sedan han föddes. Gullunge.

3 kommentarer:

  1. Anonym13:06

    Men gu´ vilken härligt söt unge på bilden! Jesses!!

    SvaraRadera
  2. Han ser ut precis som dig tycker jag. :) (Okej kanske inte PRECIS, men han är Väldigt lik!)

    SvaraRadera
  3. Anonym21:22

    Ett leende kan göra så mycket :o) Hoppas koliktiden snart är över. Massor av kramar till er!

    Kramar Sara

    SvaraRadera