lördag, december 16, 2006

Elgunga med extra allt

Räddaren för alla föräldrar med kolikbarn var visst uppfunnen, vi visste bara inte om den förut. Nu har vi efter tips skaffat en batteridriven babygunga som kan gunga i olika hastigheter, har en mobil som åker runt och ett miniakvarium med lampor som lyser i olika färger. På denna fantastiska mojäng kan man välja att lyssna på en melodi, på vågskvalp, regnljud eller ljudet av en porlande bäck. Givetvis med reglerbar ljudvolym. Den funkar alldeles förträffligt och är värd varenda krona.

Jag hade aldrig i min vildaste fantasi trott att varken jag eller maken skulle gå så långt att vi köpte en sådan. Jag har skrattat och pekat på liknande babygungor på leksaksaffärer tidigare och tänkt på de stackars satar till föräldrar som blir lurade att lägga pengar på en sådan. "Folk går på vad som helst och skaffar verkligen alla möjliga onödiga grejer som kostar en massa pengar bara för att de har fått en bebis". Jojo. Skrattar bäst som skrattar sist. Jag skrattar iallafall betydligt mer nu, av lättnad, när min bebis ligger i gungan, hur nöjd som helst och tittar på mobilen och till och med somnar, han som bara skrek och hojtade och ville bli buren hela, hela tiden. Nu har vi plötsligt möjlighet att göra annat en halvtimme åt gången åtminstone då och då. Till exempel sova.

Halleluja. Prisad vare teknikens under.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar