fredag, december 22, 2006

Rädda barnen

Jag tänkte när jag gick på stan idag och trängdes bland alla andra stressade människor.

Jag tänkte hur mycket pengar vi lägger på helt onödiga saker. Hur mycket julklappar vi köper till våra barn som har mer leksaker än de hinner använda.

Jag tänkte på det idag när vi gick igenom barnens leksaker och kastade bort fullt användbara saker bara för att de inte längre används och istället tar upp plats, och hur vi nu behövde plats för nya leksaker inför julafton.

Sen tänkte jag på alla de där barnen som inte får några julklappar alls i år. De som undrar om de får äta sig mätta och inte ens väntar på tomten. För han kommer aldrig.

Och då fick jag ont i magen och gick in här och skänkte lite pengar.

Det är inte mycket, jag är inte rik, men en hundralapp kan jag väl ge istället för att köpa någon onödig leksak.


Gör det du också.

1 kommentar:

  1. Anonym20:42

    Blev så tagen av din blogg idag att jag genast skänkte 200 kr... Bra jobbat att lobba för Rädda Barnen här!

    God jul på dig!

    SvaraRadera