måndag, december 04, 2006

Bättre sätt

Skyltsöndag. Vi tog en sväng till stan efter att vi vaknat någon gång på eftermiddagen. Jag hade i något svagt ögonblick lovat storebror att vi skulle kolla om det fanns tomtar på stan.

Det var helt sjukt mycket folk trots att klockan redan passerat tre när vi kom dit. Det var tur att det var såpass varmt ute att vi slapp gå inne och trängas för att inte frysa. Jag har skräck för RS virus, och jag hade absolut inte vågat mig ut om det inte var för att jag lovat storebror.



I förrgår hade vi en ganska bra natt. Igår somnade inte lillebror lika lätt, men var relativt skrikfri fram till dess att jag fick för mig att vi skulle sova trots att han var klarvaken. Klockan var ju ändå efter två på natten. Han låg och stirrade på mig i mörkret i tio minuter ungefär och sen började han protestera. Jag gav mig inte och han skrek tills han somnade, vilket tog ungefär en timme.

Idag försökte jag igen. Jag gav upp. Det kan inte var meningen att vi ska ligga i mörkret och vara ledsna båda två helt i onödan hur länge som helst. Det finns humanare sätt att söva ett spädbarn. Humanare för den arma mammans nerver och öron också.



Jag undrar i mitt stilla sinne hur det skall bli från och med imorgon när storebror bara får vara på dagis 15 timmar i veckan och både mamma och pappa behöver sova länge på morgonen efter vaknätter med lillebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar