lördag, december 02, 2006

Nattsömn

Ännu mer älgbesök. De verkar trivas på vår gata. Vad fan ska man göra? ringa polisen eller?



Inatt lyckades jag få sonen att somna strax före halv tre. Klockan två var han klarvaken, men för tillfället relativt nöjd och skrek inte som omväxling, så jag tog mina öronproppar, pluggade in dem ordentligt i öronen, tog med mig sonen upp till sovrummet, släckte lampan och sa till honom att "Nu är det natt och nu ska vi sova". Jag bestämde att han får skrika hur högt han vill i 20 minuter. 20 minuter är helt okej, och innan den tiden har gått så kliver jag inte upp. 16 minuter senare sov han, och ingen var gladare än jag! Nu återstår att se om det funkar inatt också, och gör det det, så skall jag succesivt försöka tidigarelägga nattningen tills han somnar en mer human tid än halv tre. Om det funkar alltså. Och det är det ju inte alls säkert att det gör.



Nu vill han ha mat igen. Skynda, skynda.

1 kommentar:

  1. Anonym21:17

    Hejja hejja, hoppas det går lika bra inatt med!!
    Jag har oxå varit benhård med rutiner från första början, har alltid släkt ned både ljud och ljus när det är dax för bebis att somna in på kvällen, talat om att nu när det natt och nu ska man sova ;) Ger det inte resultat på stört så gör det de på sikt! det är viktigt att få sova, för både mamma & bebis.
    Jag skulle hemskt gärna vilja kommer över någon dag och hälsa på knytte! Jag kanske kan komma själv så slipper bebis blir störd av mina rallykillar *haha*

    Kram!

    SvaraRadera