torsdag, december 07, 2006

Ångest per post

Då fick man precis lite ångest levererat per brev av Försäkringkassan.



"Ditt ärende utreds just nu .... Föräkringskassan bedömer, utifrån handlingarna som vi tagit emot, att vi kommer att fortsätta utreda din rätt till sjukpenning genom att konsultera vår försäkringsläkare. Just nu kan vi inte säga om du kommer att få sjukpenning eller inte."



Jag har inte fått pengar på över två månader, och först nu kommer ett brev om att de skall fortsätta utreda mitt ärende. Dessutom skall en läkare som aldrig har träffat mig bedöma om jag har varit/är tillräckligt sjuk för att få sjukpenning. Jag får ångest, ångest, ångest. Efter min sammandrabbning för ett par år sedan med doktorn från helvetet som helt saknade empati och förståelse så är mitt förtroende för läkare ganska naggat i kanten. Nu är jag livrädd för att de inte skall ta mina besvär på allvar och tycka att jag trots svåra smärtor, kryckor, och starka värktabletter inte har varit tillräckligt sjuk för att få sjukpenning. Jag bävar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar