tisdag, december 12, 2006

Projekt

Imorgon skall jag på julfest på jobbet, och på fredag är det julfest på makens jobb. Mitt stora problem såhär en månad efter förlossningen är givetvis att de enda kläder som passar är mina mammakläder som jag hade när jag var gravid och de har faktiskt ingen större lust att dra på mig. Jag har ingen lust att köpa något nytt heller eftersom jag givetvis vill gå ner i vikt och sluta se ut som att jag är i sjätte månaden inom en inte alltför avlägsen framtid (när koliken är över och jag kan sluta fika på nätterna). Det känns som en omöjlig uppgift att se någorlunda festfin ut. Dessutom måste jag desperat färga håret. Jag har en utväxt på tre centimeter och jag har numera tyvärr alldeles för många spretande grå hår i min naturliga färg så att jag absolut inte kan tänka mig att gå på fest såhär. Lite fåfänga har jag fortfarande kvar. Appropå hår så måste jag nog ansa skogen också som ostört har fått breda ut sig på min kropp de senaste månaderna. Jag har ingen aning om var pincetten är någonstans så mina ögonbryn ser ut som de gjorde i början av nittiotalet.
Det verkar bli ett helt projekt bara för att jag skall käka middag med några fotografer i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar