onsdag, november 29, 2006

Blött

Nu har älgarna varit här igen. Stora och läskiga. Jag tycker synd om alla barn som går hem från skolan och råkar möta dem. De verkar helt orädda för människor och de är nog knappast helt ofarliga.



Det bara regnar ute mest hela tiden. All snö som kom när sonen föddes är snart borta. Det hade jag aldrig trott.

Nu vill dagispersonalen att äldsta sonen skall ha galonbyxor över overallen eftersom han blir så blöt annars. Problemet är bara att det inte finns att köpa galonbyxor någonstans i den här stan. Jag har ringt runt överallt utan att få napp. Otroligt frustrerande.



Nu skriker yngsta sonen. Bäst att gå.

4 kommentarer:

  1. Anonym19:20

    Ina, vi har 2 par til Jonathan, vill ni låna ett par?

    SvaraRadera
  2. Anonym18:35

    Jag har älgfobi sedan barndomens jagande älgar i byn. så inte är de ofarliga inte. särskilt inte när de är så där orädda.

    SvaraRadera
  3. Hallo. Såg du mailet jag skickade dig? Annars kolla på min blogg också :)

    SvaraRadera
  4. Anonym16:26

    Barnens hus har galonisar, såg jag idag. Undrar om dom plockat fram dom eller om dom hängt där hela året... :) Grattis till lillebror!

    SvaraRadera