måndag, november 20, 2006

Helgrapport

Jag har haft fullt upp i helgen.

Min lillebror med sambo, och min pappa har varit här från fredag till söndag så jag inte alls haft tid att sitta vid datorn. Dessutom har min 12 åring snöat in på The Sims och har därför ockuperat datorn i flera dagar. Tillslut fick jag säga åt henne att hon inte får sitta vid datorn sådär mycket, och att det hädanefter är tidsbegränsat spelande som gäller för hennes del.



Mina fogar blir sakta bättre och bättre. Ryggen däremot känns inte alls bra än. Jag var till doktorn förra veckan och blev sjukskriven månaden ut, och fick en stor jäkla bedövningsspruta i bäckenet så att jag skulle försöka gå till fogarna lite under dagen eftersom jag var så enormt stel. Nu kan jag iallafall gå omkring hyfsat här hemma och högerbenet hänger med rätt bra också. Första två veckorna släpade det som efter, eftersom jag inte kunde lyfta det. Jag tror att det förmodligen hände något med höger framfog när jag krystade under förlossningen och sköterskan höll mitt ben, för jag har haft enormt ont just i höger framfog sedan dess. Hoppas det går till sig helt snart. Jag längtar efter att få börja dansa salsa igen.



Vår minichef här hemma verkar ha en släng av kolik. Han har varit otröstlig i ett par tre timmar varje kväll/natt nu den senaste veckan. Det enda som har hjälpt någorlunda är att ha honom i bärselen, gunga/studsa omkring samtidigt som man står i köket vid köksfläkten med den på högsta effekt. Speciellt kul ställe att stå på en längre stund är det inte men vad gör man inte för att trösta liten bebis.

Det är verkligen tur att maken är hemma och avlastar och hjälper till. Min kropp håller inte riktigt för att konka omkring på en 4.5 kilos spjärnande pojke längre stunder. Jag bävar för hur det skall gå när maken börjar jobba igen som vanligt. Förhoppningsvis har jag blivit starkare då.



Jag undrar hur lång tid det kommer att ta för mig att gå ner i vikt. Just nu har jag exakt 7 kg kvar till inskrivningsvikten, vilket innebär att jag åtminstone blivit av med 10 kg sedan han föddes. Men så lite som jag rör mig, och så mycket som jag gillar att äta så lär det här ta ett tag. Jag behöver dansa!

1 kommentar:

  1. Anonym09:10

    Grattis till lillprinsen! Läser ikapp en massa nu.
    /Cecilia (emmasyster)

    SvaraRadera