fredag, november 24, 2006

Bebisträff

Idag har jag och yngsta sonen varit på bebisträff med fikagruppen som jag lärde känna under graviditeten. Idag var första gången som vi alla träffades igen efter att vi fått våra bebisar. 9 mammor och 9 bebisar samlades hemma hos en av mammorna och det var jättetrevligt att få träffa andra vuxna igen och att få se alla små liv som växte i våra magar förut.




Jag kan inte låta bli att tänka på vilken skillnad det är på att få barn nu jämfört med när min dotter föddes för drygt 12 år sedan. Då var jag 18 år och kände mig ensammast i hela världen. Då fanns inte internet som mötesplats så som det är nu, och jag träffade nästan inga andra mammor och av mina kompisar så var det bara en enda som också fick barn ungefär samtidigt. Nu har jag alla dessa andra mammor som befinner sig i samma skede i livet som jag, som har samma problem med skrikiga barn, amning, sövning och annat. Det är skönt att kunna prata med andra vuxna som inte tycker att jag är tråkigast i världen bara för att jag tycker att det är intressant att prata om hur ofta bebisen bajsar och annat som för andra än spädbarnsföräldrar förmodligen är rena sömnpillret. Det är verkligen skillnad på att vara mamma då och nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar