torsdag, november 02, 2006

Rapport

Okej. Hemma igen.

Undersökningsmässigt; ingen förändring. Inte ett dugg mer mogen än sist.

Värkmässigt så har jag under tiden på förlossningen och efteråt haft 5 minuter mellan värkarna och de tar i ganska ordentligt nuförtiden. Inte längre sådär att magen blir hård och mjuk bara, utan sådär så att det inte går att prata under tiden. Dessutom blev jag akut dålig i magen på förlossningen, och det brukar vara ett tecken på att något är på gång.

I varje fall så fick jag med mig en sovdos hem igen för att vila under natten så mycket jag kan (om det inte sätter igång ordentligt vill säga), och imorgon jobbar min Norea-barnmorska igen så då skulle hon prata med doktorn om eventuell igångsättning (när det nu skulle bli aktuellt vet jag inte, men senast måndag hoppas jag).

Så nu har jag iallafall hopp om livet igen. Allt känns inte lika nattsvart när jag vet att det är på gång inom de närmaste dagarna och inte om två veckor vilket det säkert annars hade kunnat vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar