torsdag, november 23, 2006

Vem skall söva knyttet?

Jag är helt sjukt trött. Inatt somnade lillebror strax före tre. Maken och jag försöker sova i skift, men just nu har jag alldeles för lite på sömnkontot. Jag känner mig väldigt lättirriterad och har noll tålamod med resten av världen.

Förutom fläkten har jag efter tips testat dammsugaren också, och den funkar nästan ännu bättre eftersom den låter mer. Så nu slår jag två flugor i en smäll: jag både städar och tröstar barn samtidigt. Det blir väldigt rent iallafall. Men eftersom jag inte har ork och tid att plocka undan alla saker som ligger överallt så får jag dammsuga lite lagom och manövrera runt alla grejer. Det funkar det med, även om det kanske inte blir riktigt lika dammfritt.



Klockan är 22.37. Maken ligger och sover och jag har sonen i bärsjalen och för tillfället sover han faktiskt. Problemet är att varje gång vi tänker att "nu sover han, nu passar vi på att gå och lägga oss" så hinner vi aldrig längre än att precis bara lägga oss ner och tänka hur skönt det skall bli att sova innan han river av ett vrål och det enda som hjälper är att kliva upp och gå och vanka, vagga och vyssja. Då är det lättare att sova i skift och inte gå och försöka lägga sig med sonen innan man är helt hundra procent säker på att han sover för natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar