måndag, december 03, 2007

Bara elände

Vilket skitväder det är ute!

Så här är det varje år. Man går omkring och gläds åt snön, som det äntligen har kommit ganska mycket av, och så blir det plusgrader och regn. Nu är det en decimeter sörja ute på gatorna istället för vit vacker snö. Allt blir blött och kommunen har varit med plogbilen och trollat fram plogvallen från helvetet igen.


Jag betalade precis räkningarna. Denna syssla som när man har lite för lite pengar känns ungefär som att drabbas av böldpest (förmodar jag). Det är iallfall banne mig som att föda barn, när man försöker pressa ut en gnutta pengar ur diverse mer eller mindre tomma bankkonton för att betala den där enorma räkningshögen som dessutom alltid kommer så otroligt lägligt till jul. Hejdå julklappar liksom.

Äh. Jag blir så less. Det hade förmodligen varit liiite lättare att betala om Försäkringskassan hade betalat ut makens pappadagar i tid. Idag när vi ringde dit så hade de inte ens tittat på ärendet ännu. "Det kan ta upp till fyra veckor" sa de. Och hur skall man då kunna betala för sig undrar jag.

2 kommentarer:

  1. Anonym14:28

    jag vet precis hur det är...
    har precis löst ut bilen från verkstaden för 5 siffrigt belopp *suck* får virka nåt till barnen till jul...
    nä.. dom klarar sig nog men det är värre med mig som får vara utan klappar.
    det ordnar sig nog ska du se.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis hur du menar. man får lön---betalar räkningarna---och är tillbaka på plusminusnoll igen. Sen fick vi ju betala restskatt på tiotusen härommånaden....så det är goodbye-julklappar här med.
    Hm, har ingen hjälp att komma med tyvärr :-(

    SvaraRadera