tisdag, december 18, 2007

Tankekraft

Lite dött här på bloggen just nu. Jag försöker ordna lite jul här hemma och tänker på att städa, men än så länge går inte dammsugaren på tankekraft så dammråttorna får hänga med några dagar till. Det är inte helt enkelt att få saker som jag har prioriterat gjorda i tid, när det oftast inte är jag som skall göra dem. Av någon anledning tycker maken att han kan bestämma själv vad som skall göras istället för att lyssna på mig. "Kan själv" heter det, ja.

Men att tjata, påminna, böna och be är en heltidssyssla det också, så det är det jag ägnar mig åt mest. Och laga mat. Det kan jag.

Idag åt vi Pad Thai med kyckling till middag. Inte världens nyttigaste, men världens godaste. Tycker jag. Det är delad plats mellan Pad Thai och plättar med sylt och vispgrädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar