onsdag, mars 15, 2006

En ny kärlek

Innan klockan hade slagit elva igår morse hade jag redan spytt tre gånger. En gång hemma efter frukost, så jag fick äta en gång till, och två gånger på jobbet.

Jag har kommit på att jag mår som bäst mellan ett och fyra på eftermiddagen ungefär. Resten av dygnet är en plåga som måste uthärdas. Jag går omkring med åksjukeband på handlederna, men de hjälper inte speciellt mycket.



Jag får panik över mitt skolarbete. Jag är så vansinnigt trött hela tiden att jag inte får något gjort riktigt. Det känns som att jag står och stampar och försöker och försöker men utan att prestera som jag vill. Det är minst sagt frustrerande.

Bröllopet orkar jag inte alls tänka på just nu. Det får vänta tills jag har fått lite annat ur vägen först.



Spännet till min gamla snowboard gick sönder i söndags när jag skulle åka sista åket. Jag fick kämpa länge för att få den att hålla ihop tillräckligt för att ta mig nerför backen. Jag har varit less på brädan bra länge nu, eftersom den är ungefär lika smidig som en planka. Jag köpte den begagnad för åtta år sedan på annons av någon tonåring som hade fått den billiga brädan i julklapp och sedan lessnat. Den är inte så fräsch med andra ord. Det har känts som att åka på ett par gamla neonrosa åttiotalskidor när alla andra har carving.

Men nu är det slut med det!

Igår köpte jag en alldeles splitterny snowboard! Den är så fiin. En Extrem pleasure, tjejbräda. Så nu hoppas jag att åkningen skall bli ännu roligare än förut. Jag hittade den på Stadium på rea, så jag fick både bräda och bindningar till ett jättebra pris. En tidig födelsedagspresent till mig från familjen.

På söndag skall jag testa den mer när vi åker till Kåbdalis. Hoppas bara att jag lyckas hålla illamåendet någorlunda i schack.

2 kommentarer:

  1. Anonym10:07

    Stackare... jag fick tips om att äta ingefära eller ingefäratabletter om jag skulle må hemskt illa (vilket jag ju inte gjorde), kanske du vill testa det tipset istället?

    SvaraRadera
  2. Bianca: Jag har faktiskt testat det. Käkat inlagd ingefära (du vet som man har till sushi) och det funkar väl litegrann. Men inte på alls på den nivå som jag skulle behöva. Tyvärr.
    Blä vad jag mår illa.

    SvaraRadera