torsdag, mars 30, 2006

I love Martha!

Jag är extremt sugen på Jokk svartvinbär/lingon dryck. Extremt sugen.



När jag låg på sjukhuset, fastande med dropp kopplat in i armen hade jag som enda sällskap en liten TV på väggen framför mig. Som tur är kunde jag titta på mitt favoritprogram för tillfället, som är (om man nu räknar bort alla miljoner dramaserier som jag följer) Martha Stewarts program som går på 4:an på eftermiddagarna. Hon har alltid så bra baktips och annat. Jag är ett stort Martha fan. Det är någonting i hennes hellylle husmors-image som verkligen tilltalar bullmamman i mig. Jag har precis beställt hennes senaste bak-bok, och jag har surfat fram receptet till kokosnötspajen som hon gjorde häromdagen. Den såg helt fantastiskt god ut. Bara jag nu börjar kunna behålla mat och orkar vara uppe lite mer så skall banne mig baka.



Förutom Jokk så är kaksmet en sak som jag längtar efter i den grad att det nästan gör ont i kroppen. Jag drömmer om att må bra och halvligga i soffan med en bunke sockerkaksmet och en stor slev och titta på Martha. Ah. Det vore underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar