tisdag, mars 28, 2006

Tillbaka

Hemma igen.



Jag har legat inlagd och fått dropp ett dygn och det känns aningen bättre. Jag har fått fasta och börja om på noll så att säga med maten.

Idag har jag mått ganska hyfsat så jag fick åka hem om jag ville, med löfte om att åka tillbaka om jag började må dåligt och behövde hjälp igen.

Jag fick träffa en jättegullig läkare och hon sjukskrev mig ett par veckor till så det känns bra att slippa pressen av att åka till jobbet i det här tillståndet, vilket är omöjligt.



Jag fick göra ultraljud också idag och det kändes stort att få se lilla trollet i magen och få bekräftelse på att det faktiskt växer en liten bebis därinne även om den var yggepyggeliten. 2.4 cm från huvud till rumpa. Men det var underbart att se lilla hjärtat picka och se den röra på sina armar och ben.



Nu skall jag lägga mig i soffan och inte röra mig ett dyft på ett bra tag.

5 kommentarer:

  1. Då håller vi tummarna för att det går bättre med ätandet från och med nu!

    SvaraRadera
  2. Anonym18:40

    bra att du fått hjälp, hoppas du fortsätter må bättre nu! kram!

    SvaraRadera
  3. Anonym10:40

    Jag håller också tummarna för att allt ska bli bättre nu! Vad roligt att du fick se det lilla underverket också =)

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att du verkligen fick hjälp! Hoppas att du ska må bättre nu! Underbart att ha sett det lilla livet, kan jag tro!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Skummat din blogg - fy 17 vad jag tycker synd om dig... Det ska ju va KUUL å vänta barn ju... Det blir säkert bättre snart!
    Tackar förresten för räknaren på din sida! :-D Den tog mig vidare till en länk så äntligen har jag en egen - jag som inte ens KAN HTMLa :-P

    SvaraRadera