tisdag, mars 21, 2006

Rapport från kräkträsk

Tack för alla snälla ord.



Jag har inte åkt in än iallafall.

Jag har överlevt natten på att dricka en munfull med vätskeersättning lite då och då, men jag är vansinnigt svag.

Idag har jag lyckats hälla i mig två koppar med nyponsoppa, så jag mår aaaningens bättre.

Egentligen borde jag ringa gyn akuten, men jag vill verkligen inte ligga inlagd, (det är så trist!), så jag kämpar vidare här hemma och försöker behålla det jag sätter i mig.

Sambon ringer lite då och då och kollar av läget, och jag har lovat att om jag kräks en gång till så ringer jag sjukhuset. Så just nu försöker jag bara göra allt jag kan för att hålla nere det jag har satt i mig.



Det känns iallafall bra att de på vårdcentralen var så otroligt förstående när jag ringde igår och pratade med dem, och inte som på den andra vårdcentralen dit jag ringde för fem år sedan när det senast begav sig och den enda hjälpen jag fick var att BM frågade "har du provat med varma koppen?".

Ja, jag har provat varma koppen, och nyponsoppa, och att äta lite, och innan jag kliver upp, jag har fått akupunktur och käkat postafen och provat åksjukeband och ingefära och vitpeppar och you name it. Jag har testat allt som finns som inte är receptbelagt.

Den här gången tänker jag kräva mediciner som håller illamåndet på en human nivå. Jag har läst att man kan få antingen Lergigan eller Esucos tabletter, så det känns skönt att jag vet vad jag ska begära om de påstår att de inte kan hjälpa mig.



Nu skall jag lägga mig i soffan igen innan jag spyr.

4 kommentarer:

  1. Massor med kramar till dig! Jobbigt med sånt illamående! Men tur i oturen ändå att du iallafall vet VARFÖR...
    Helt rätt resonerat att du ska ha läkemedel om detta fortsätter!
    ...säger en sjuksköterska från grannkommunen!

    SvaraRadera
  2. Det är konstigt det där, att man själv måste veta vad man behöver för medicin för att få hjälp. Ibland undrar jag vad de lär ut på läkarlinjen....*s* Hoppas du får hjälp snart så du slipper spy så där förtvivlat mycket för det låter verkligen allt annat än kul.

    SvaraRadera
  3. Åhhh fy stackars dig.
    Hoppas verkligen att det går över snart.
    Hade du så hela grav. förra gången???
    Krya på dig(eller vad man säger)

    SvaraRadera
  4. Tänkte precis kika in och tipsa om Lergigan Comp, men det hade du koll på redan. :)
    Hoppas att kräkorna håller sig på plats, och om inte annat- att du får medicin för det!

    SvaraRadera