onsdag, mars 29, 2006

Kära besvär

Idag har varit en ganska okej dag. Jag har bara kräkts en gång (wohooo!), och även om illamåendet fortfarande håller i sig så tycker jag att det har varit stor skillnad idag jämfört med innan jag fick dropp.



Sambon och jag har försökt göra färdigt gästlistan till bröllopet idag.

Fan vad svårt det är! Särskilt när man inte har plats för alla man skulle vilja bjuda. Sen är det svåra med vilka man skall bjuda också. Det är inte helt lätt att rangordna sin släkt och sina vänner.
Helt klart är iallafall att vi prioriterar våra vänner jämfört med släkt som man nästan aldrig träffar. Dessutom är min släkt så gigantiskt stor på pappas sida att det vore helt omöjligt att bjuda alla.

Det svåraste är släktingar, där man i familjen umgåtts mycket med en av kusinerna, men inte med dens syskon. Skall man då bara bara bjuda den kusinen och faster, eller kusinen, faster och kusinens utflugna bror med fru och barn som vi aldrig träffar? Helt omöjligt att bestämma. Jag får gråa hår för mindre.

3 kommentarer:

  1. Anonym23:25

    Bjud dem ni vill dela er dag med ingen annan, grattis till +:et och hoppas att illamåendet går över snart.

    SvaraRadera
  2. Anonym09:08

    Jag instämmer, bjud de ni vill bjuda och ingen annan! Om man någon gång ska vara egoistisk så är det nu!! :-)

    SvaraRadera
  3. När jag gifte mig förut så bjöd vi bara de vi verkligen ville dela vår dag med. Det är ju er egna stora dag och då är det ni som bestämmer alldeles själva vilka ni vill vara med.

    Kram

    SvaraRadera