söndag, maj 07, 2006

Kontraster

Var på 75 års kalas idag. Massor av släkt som jag snart gifter in mig i på riktigt.

Jag har blivit så känslig nu när jag är gravid mot allt sådant som jag i vanliga fall ändå tolererar. Som att andra människor nyper mig i kinden och säger "gulle dig!!" och att de klappar på magen och säger "åååh vad gullig du är".

Jag har ingen lust alls att vara gullig och nypt i kinden som en femåring. Men that's just me, idag. Annars är jag otroligt förtjust i blivande makens familj faktiskt. Det är bara sådan stor konstrast ibland mot min egen finska "har man mat på bordet och rena hela kläder på kroppen så räcker det för att barn skall veta att de är älskade"-uppväxt . Det räcker nämligen inte. För er som nu trodde det.

Så jag försöker vänja mig vid att bli nypt i kinden och annat som egentligen är mig främmande. Och så försöker jag vara tacksam över att mina barn har pappor som har vuxit upp sådär. Mer tydligt kärleksfullt liksom.

1 kommentar:

  1. Jag är totalt ogravid men jag vill inte bli nypt i kinderna jag heller. Hate it.
    Alltid när jag träffar min släkt så hojtar alla Åh vad låång du blivit! och ska klappa mig som någon jäkla hund. Och alla gångerna har jag lust att hojta tillbaka Det har inte slagit dig att det är du som KRYMPER?!

    SvaraRadera