onsdag, maj 10, 2006

Skärpning!

Jag fick ett ryck i helgen när jag vaknade före fem på morgonen och hade panik över att det bara är tio veckor kvar till bröllopet och jag har tre klänningar att färdigställa. I söndags när det var så vackert väder ute så tillbringade jag största delen av dagen med att sy på dotterns klänning, så nu är den nästan klar. Phew.



Inbjudningskorten skall också skickas ut snart. Har väntat i evigheter på kuverten som jag skickat efter eftersom de var slut. Men de skall komma den här veckan. Jag har iallafall skickat ut ett save the date mail för ett bra tag sedan så jag hoppas att alla har fått det och inte bokat in något annat den dagen som semester på annat håll.



Över till något helt annat.

Fan vad folk är äckliga.

Jag förundras över hur vidrigt många beter sig och jag har svårt att motstå impulsen att gå fram till dem och säga några "sanningens ord".

Exempel:

  • Hur kan man röka i bilen? Så jävla vidrigt. Både bil och människa luktar inpyrd fimp. Jag kan för mitt liv inte respektera människor som beter sig så idiotiskt.
  • Folk som är så jävla lata att de röker precis vid ingången till olika butiker och på uteserveringar bland en massa andra människor. Vad tror de? att bara för att de rent tekninskt är utomhus så sprids inte cigarettröken till alla andra människor som måste gå förbi precis där, eller som sitter brevid och försöker äta ute i solen. Det känns precis som att äta fimpar istället för den goda och förmodligen rätt dyra mat man betalat för.
  • Snusprillor som ligger överallt. Människor som bara loskar ur sig prillan på gatan vart helst de går. ÄCKLIGT! Samma sak med rökare som bara kastar fimpen så att den ligger kvar och pyr vid ingången till butiken. Skärp er!
  • Idioter som kör bil som galningar inne i stan. Unga grabbar (och äldre också för den delen, men alltid uteslutande män) tror att de skall imponera på någon genom att gasa och accelerera och köra skitfort mellan två rödljus som står typ hundra meter i från varandra. Det är inte coolt. Och inte lagligt heller för den delen. Jag vill bara ruska om dem, ta dem i kragen och klippa sönder deras körkort.
  • Folk som inte tvättar sig och luktar gammal svett. Men ta en dusch för fan! Hur svårt skall det vara som vuxen människa att tvätta sig så man inte luktar och framförallt: har du duschat så måste du ta RENA kläder. Inte de där som du hade igår som redan luktar gammal svett.

1 kommentar: