onsdag, maj 31, 2006

Mer bröllopsnerver

Jag har drömt om mitt bröllop hela natten.



Jag drömde att jag en timma innan bröllopet fortfarande inte hade någon klänning, inte fixat håret, och att min tärna glömt bort datumet så hon hade inte tid att komma ens.

Av någon anledning så skulle jag prova brudklänningar på en Ubåt. Fråga mig inte om logiken i det hela, men det var inte helt lätt och det gick inte fort att ta sig dit, och jag som hade bråttomt och allt.



Men jag hade snygga underkläder. Typ slinkigt vitt nästan genomskinligt vitt nattlinne. Jag åkte häst och vagn till kyrkan mitt i vintern enbart klädd i det. Det var lite kallt. Och så var jag orolig för vad min släkt och mina vänner skulle tycka om att jag gifte mig i underkläderna istället för brudklänning. Men jag hade ju inte tid att hitta något annat innan vigseln.

2 kommentarer:

  1. Anonym10:23

    Ha ha! Undrar hur många sådana mardrömmar du kommer hinna med innan den stora dagen ;)

    SvaraRadera
  2. Du hinner ha massor av såna där knasiga drömmar innan den stora dagen - tro mig, jag vet... ;-)

    Kram

    SvaraRadera