måndag, maj 22, 2006

Mardrömshippan

Åh hoppla, så var klockan nästan halv elva och det är snart dags att gå och lägga sig igen.



Precis som Kattis så drömmer jag också väldigt mycket på nätterna.

Inatt drömde jag att jag fick en möhippa. Den gick ut på att jag skulle lära mig att dansa foxtrot till bröllopet med en av gubbarna som gick i min Lindy-kurs som jag verkligen inte gillar. Sorry, men han är en sådan där person som jag har ångest över varje gång det börjar bli dags för mig att dansa med honom. En ymnigt svettande, ordentligt kulmagad, flintskallig gubbe. Som är som en kall fisk att hålla i handen. Uäck. Jag borde förmodligen vara mer ödmjuk. Men jag kan inte hjälpa att jag bara ryser i kroppen varje gång jag måste vara nära honom. För på kurserna måste alla dansa med alla.


Iallafall.
I drömmen var jag tvungen att dansa med honom en hel dag. Ensam. Och han stötte på mig och var alldeles slemmig.

Och så bestämde han att mitt barn skulle heta "Petra Anja Afrodite". Öööhh. Jag tror inte det va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar