lördag, maj 27, 2006

Tjorv

Sonen tjorvar.

Det är min tur att lägga honom och han hade ingen lust att ta på sig pyjamas. Efter mycket om och men så kom vi till läget när jag sa att han faktiskt fick göra som jag säger, annars blir det ingen godnattsaga. Han gjorde inte som jag sa.

Så nu sitter jag här vid datorn och försöker vara oberörd medan han försöker på alla sätt han kan få mig att ändra mig. Vilket givetvis är lönlöst, eftersom han då genast skulle inse att tjat lönar sig och att man inte alls behöver göra som mamma säger bara man manipulerar henne tillräckligt. Glöm det säger jag bara.

Det är jobbigt för oss båda just nu. Men imorgon kommer det att gå väldigt mycket smidigare och bättre, eftersom han då faktiskt kommer att lyssna på vad jag säger.

1 kommentar:

  1. Anonym21:11

    Här är det tjorv-galore också. Attans vad de kan vara envisa satar ibland!

    SvaraRadera